قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آموزش / شرکت در آزمون های برنامه ای چه فایده ای دارد؟

شرکت در آزمون های برنامه ای چه فایده ای دارد؟

فواید شرکت در آزمون های برنامه ای

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

کارشناس برنامه: محمد کتابدار

قبلا درباره ویژگی آزمون‌های کانون صحبت کردیم و گفتیم ایستگاه‌های جبرانی دارد، جامعه آماری آن بالا است سوالات آن استاندارد است و میزان پاسخ‌گویی دانش‌آموزان در آن مشابه کنکور است. خدمات و پشتیبانی قوی و ابزارهایی مانند دفتر برنامه‌ریزی و کتاب خودآموزی و منابع استاندارد دارد.

صحبت‌های امروز من در مورد همه افراد و در تمام مقاطع صادق است و توصیه می‌کنم کسانی که هنوز ثبت نام نکردند هر چه زودتر به این برنامه‌ها بپردازند. از جمله فواید آزمون‌ها عبارتند از:

 برنامه راهبردی با برنامه مدرسه منطبق است؛ شخصی می‌پرسید درس‌های مدرسه فرزندم زیاد است و او حتی به برنامه مدرسه هم نمی‌تواند برسد توصیه ما به چنین مواردی این است که دانش‌آموز طبق مدرسه جلو برود و با آزمون‌ها هم مطالب دوباره مرور می‌شوند چون نکته این است که برنامه کانون مطابق با آموزش و پرورش است و عقب تر از مدرسه پیش می‌آید و مطالبی که در آزمون‌ها مطرح می‌شود را دانش‌آموز در مدرسه مطالعه کرده است. با برنامه راهبردی چون دانش‌آموز به موقع مطالب را دوره می‌کند در مدرسه هم به نتایج بهتری می‌رسد.

با آزمون‌ها شناخت درست از عملکرد خودتان هم اتفاق می‌افتد. فرزندم امسال دوم دبستان است و در 11 مهر اولین آزمون خودش را داد. یکی از دلایلی که باعث شد خود من امسال فرزندم را در آزمون‌های کانون ثبت نام کنم این است که کارنامه در مقطع دبستان توصیفی شده است و ما شناخت درستی از عملکرد فرزندمان نداریم. مثلا وقتی همه درس‌ها را “خیلی خوب” شده است چون کارنامه توصیفی بازه‌ای است نمی‌توانیم بفهمیم که این یعنی حدود چند و بهترین جائی که می‌توانیم دانش آموزان را بسنجیم آزمون است و ما جایگاه فرزندمان را در مدرسه می‌دانیم کجاست ولی در جامعه آماری بالا اصلا نمی‌دانیم. او در درس علوم خیلی خوب نبود به مرور کمک کردیم علوم او هم بهتر شد. دانش‌آموزان با شرکت در آزمون‌ها دقیقا نقاط قوت خودشان را می‌شناسند و آن را به دیگر دروس تعمیم می‌دهند.

دانش‌آموزان خصوصا با شرکت در آزمون‌ها از سال‌های پایه روش‌های خوب و درست مطالعه را از پایه یاد می‌گیرند.

یکی از رتبه‌های برتر 93 که از پنجم دبستان در آزمون‌ها شرکت کرده بود می‌گفت در سال‌های پایه برنامه‌ریزی و روش‌های مطالعه را یاد گرفتم و در سال کنکور نگران نحوه درس خواندن نبودم.

آزمون بهترین ابزار یادگیری است یک تحقیقی که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد که بازیابی نتیجه بیشتری از دوباره خوانی در یادگیری دارد و بازیابی با برگزاری آزمون‌ها اتفاق می‌افتد. در این تحقیق، گروه‌های مختلف را در سال‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. در قدم اول به 2 گروه مطالبی را داده‌اند که مطالعه کنند.

مجددا بعد از 5 دقیقه از گروه اول خواسته بودند مطلب را دوباره بخواند و از گروه بعدی خواستند بازیابی کنند. گروهی که مطالب را تکرار کرده بود در کوتاه‌مدت بهتر توانسته بودند نتیجه بگیرند اما بعد از دو روز گروهی که بازیابی کرده بود توانسته بود مطالب را به راحتی به خاطر بیاورد و بعد از یک هفته این تفاوت بیش‌تر هم شده بود.

آزمون بهترین فرصت است برای یادگیری.

کتاب خودآموزی را داریم که با تحلیل آزمون دانش‌آموز در آن سوال‌هایی را که بلد نبوده است یا شک دار بوده یا اشتباه جواب داده است را می‌نویسد و با مرور کردن یادگیری ناقص را به کامل تبدیل می‌کند. من هم توصیه می‌کنم دانش آموزان از کتاب‌خودآموزی و فرصتی که بعد آزمون برای تحلیل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد بیشترین استفاده راببرند. کسانی که هنوز در آزمون‌های کانون ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند نام شهرشان را به شماره 10007451 پیامک کنند یا با شماره 7451 تماس بگیرند و به برنامه آزمون‌های کانون بپیوندند.

 دانش‌آموزان می‌توانند اگر سوالی داشتند در سایت کانون بپرسند و من پاسخ می‌دهم.

 

درباره ی amerifard

مطلب پیشنهادی

hamyartest - همیار تست - نمونه سوال و آزمون آنلاین - سوال فنی و حرفه ای - سوال کامپیوتر

در کدام آزمون شرکت کنم؟

آیا در آزمون ها شرکت کنم؟ سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی مطرح …