قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آموزش / فواید آزمون های آزمایشی برای کنکور

فواید آزمون های آزمایشی برای کنکور

فواید آزمون های آزمایشی برای کنکور

آزمون دادن از جمله کارهایی است که وجود آن برای موفقیت در کنکور سراسری ضروری است؛ البته آزمون به‌تنهایی فایده‌ای ندارد و این شما هستید که می‌توانید بیش‌ترین استفاده را از آزمون‌ها بکنید و یا هیچ استفاده‌ای از آن نبرید. آزمون دادن باعث می‌شود تجربه ‌تان برای کنکور بیش‌تر شود، هم‌چنین فایده‌ های زیر را به هم‌راه دارد:

  • می‌تواند یک برنامه‌ی قابل اعتماد برای شما باشد و برنامه ‌های بلند شما می‌تواند با آزمون ‌ها تنظیم شود.

چون برنامه‌های یک دوره آزمون یک موسسه یا مدرسه، کل مبحث‌های کنکور را پوشش می‌دهد، با انتخاب آن آزمون‌ها خیال شما راحت می‌شود که تا پایان سال برنامه‌ی نسبتاً منظم و خوبی خواهید داشت. البته به شرط آن که با برنامه‌ی آزمون پیش بروید و چند نوع آزمون مختلف برای برنامه‌ی خود انتخاب نکنید که دچار سردرگمی مطالعاتی شوید. آزمون‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید مطابق آن‌ها درس بخوانید و سعی کنید کاملاً هماهنگ با آن‌ها پیش بروید.

  • موجب سنجش و ارزیابی آموخته‌های شما می‌شود،

یعنی متوجه می‌شوید در چه درس‌هایی ضعف دارید، در چه درس‌هایی بی‌دقتی می‌کنید و در کدام‌ها وقت کم می‌آورید. البته فقط فهمیدن کافی نیست؛ بلکه باید در هفته‌های بعد ا‌ز آزمون، نقاط ضعف خود را برطرف کنید؛ البته نباید احساسی عمل کرد؛ مثلاً وقتی دیدید عربی را ۱۰% زدید نباید نیمی از برنامه‌ی هفته‌ی بعد را به عربی اختصاص دهید، بلکه فقط در حد معقول.

آزمون های آزمایشی

  • باعث می‌شود آزمون دادن را تمرین کرده و با نحوه‌ی کنکور دادن آشنایی بیش‌تری پیدا کنید.

شبیه‌سازی شرایط کنکور است؛ مثلاً ۴ ساعت نشستن در سر جلسه‌ای مانند کنکور، پاسخ دادن تعداد سؤال‌های معین در پاسخ‌نامه و …

  • شاید مهم‌تر از همه این که موجب می‌شود به مشکلات خود پی ببرید و برای رفع آن‌ها تلاش کنید تا دیگر در جلسه‌ی کنکور آن اشتباه ‌ها را تکرار نکنید.

اشتباه‌هایی از قبیل: عدم مدیریت زمان.، بی‌دقتی در محاسبه‌ها و یا انتخاب گزینه، اضطراب و دل‌هره، خستگی و بی‌حوصلگی.

  • در نهایت موجب می‌شود با تحلیل آزمون و مطالعه‌ی پاسخ تشریحی تک‌تک سؤال‌ها، مطلب ‌ها و نکته‌ های جدیدی یاد بگیرید و با دیدن نتیجه‌ی خود برای برنامه ‌ریزی هفته‌های بعد،‌ بهتر عمل کنید.

یعنی با مطالعه‌ی پاسخ تشریحی، سؤال‌های غلط و نزده‌ی خود و حتی سؤال‌های صحیح را بررسی می‌کنید و علاوه بر یادگیری نکته‌های جدید، اشکال‌های علمی خود را نیز برطرف می‌کنید.

چون معمولاً آزمون‌های آزمایشی (غیرجامع) حجم کم‌تری از مبحث‌ها را در برمی‌گیرد؛ پس تست‌های متنوع‌تری نیز دارند و شاید بتوانند تقریباً اکثر مطالب و نکته‌ها را پوشش دهند. به همین دلیل می‌توانید با مطالعه‌ی پاسخ ‌ها، هم یک بار دیگر درس‌ها را مرور کنید و هم نکته‌های جدید یاد بگیرید. پس از تحلیل آزمون و یافتن غلط‌ها و نزد‌ه‌ها، از روند درس خواندن خود درک کلی پیدا خواهید کرد و متوجه می‌شوید در کدام زمینه مشکل بیش‌تری دارید؛ مثلاً در دقت؟ سرعت؟ تسلط؟ دانش و اطلاعات؟ و ….؟

بررسی تست

سعی کنید همان روز آزمون پس از اندکی استراحت، حتماً پاسخ تشریحی را مطالعه کنید و آزمون خود را تحلیل کنید چون جزئیات آزمون و نحوه‌ی پاسخ دادن خودتان در آن روز هم‌چنان یادتان هست. سعی کنید اگر وقت کافی دارید، همه‌ی پاسخ‌ها را بخوانید؛ اما اگر وقت ندارید، اولویت به‌ترتیب با سوال‌هایی است که یا اصلاً پاسخ نداده‌اید، یا پاسخ داده‌اید و فکری می‌کردید درست است اما غلط بوده است (این دسته سوال‌ها خیلی مهم هستند)، و همچنین بدون اطمینان پاسخ داده‌اید و درست درآمده؛ و در نهایت اگر وقت داشتید آن‌هایی که با اطمینان جواب داده‌اید و درست بوده‌اند.

و این کار را حتما انجام داده و اشکالات خود را برای آزمون های بعد برطرف کنید.

 

درباره ی amerifard

مطلب پیشنهادی

hamyartest - همیار تست - نمونه سوال و آزمون آنلاین - سوال فنی و حرفه ای - سوال کامپیوتر

در کدام آزمون شرکت کنم؟

آیا در آزمون ها شرکت کنم؟ سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی مطرح …